pátek 22. dubna 2016

RC: Izolovaný

Nervy drásající thriller, 
u něhož si nikdy nebudete jistí, že už je konec...

Originální název: Abgeschnitten
Český název: Izolovaný
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2015
Počet stran: 272 s.
Vazba: pevná s přebalem


Dlouho jsem přemýšlela, co na obálce vlastně je – nůž nebo skalpel? Po chvilkovém brouzdání na internetu jsem uzřela, že mi to patrně nejvíc připomíná skalpel. Ještě jsem uvažovala o žiletce, která byla podle doslovu na obálce originálu. 

Celkově po zběžném pohledu musím posoudit, že působí jednoduše, ale zároveň přesně tak tajemně, jako obsah. Nedokážu si k této knize představit jinou českou obálku. Navíc i font písma se k ní skvěle hodí. A krvavý otisk ruky je parádní.


Příběh začíná okamžitě od první stránky, všechno se v tu chvíli začne otáčet a vy nevíte, čí jste. Víte jen to, že se chcete dozvědět, jak Izolovaný vlastně dopadne. 

Sebastian Fitzek s Michaelem Tsokosem rozehráli famózní hru o život, která po přečtení dává naprostý smysl a je až dokonale logická. Nebezpečný příběh, který je v určitých částech děsivý, ale daleko víc napínavý. A i když to bude znít zvláštně, občas vás i pobaví.

Hlavní postavou je Paul Herzfeld, patolog, jehož dcera byla unesena a on, aby ji mohl zachránit, se o tom nesmí nikomu zmínit. Na Helgolandu pak Linda, mladá kreslířka komiksů, která se na ostrově ukrývá před svým stalkerem Dannym, najde na pobřeží mrtvolu. V obsahu jeho tašky najde mobilní telefon, pomocí něhož se spojí s Paulem. Stane se tak jeho prodlouženou rukou, jelikož na ostrov se nedá z důvodu orkánu Anna dostat.

Jejich osudy se právě prostřednictvím mrtvoly na pobřeží střetnou a Linda tak bude muset udělat něco, co jí dělá problém byť jen namalovat – musí provést pitvu.

Musím říct, že jsem se bála, že bude kniha až moc děsivá a já ji kvůli tomu nezvládnu číst, ale až na pár okamžiků jsem si strach nepřipouštěla a místo toho jsem četla takřka pořád (což vůbec neodpovídá době, za jakou jsem knihu přečetla), jelikož mě zajímalo, jak kniha dopadne. A víte co je nejlepší? Že i když jsem si myslela, že vím, jak příběh dopadne, stalo se něco, co jsem absolutně nečekala a já opět musela přemýšlet, co tím Fitzek sleduje.

U téhle knihy si čtenář nikdy není jistý, kdy skončí. Kdy už je to fakt ten opravdový závěr a nejen nějaký klid před bouří. Rozhodně to právě díky tomuto byl kvalitní thriller, který nikdo nesmí minout. Zaručeně stojí za přečtení.

Navíc mi přijde dobré zmínit, že jeden z Fitzekových bestsellerů na nějakou dobu sesadil z trůnu Brownovu Šifru mistra Leonarda. Myslím si proto, že má slušně nakročeno k tomu, aby se totéž stalo i u mého pomyslného žebříčku oblíbených autorů.

Neskutečně originální je pak také doslov, který není tak úplně doslov jako spíš pitevní zpráva. Skvěle se ke knize hodí a za tohle mají ode mě oba autoři určitě další palec nahoru. 

Je těžké na tuhle knihu napsat recenzi, jelikož hrozí, že bych něco prozradila, takže mi na závěr nezbývá nic jiného než vám knihu doporučit k přečtení. Bez výjimek. Pokud milujete napětí, rádi se u knih bojíte a chcete si přečíst něco kvalitně napsaného, určitě sáhněte po této knize. Definitivně doporučuji. Izolovaný byl totiž přesně takovou knižní peckou, jak jsem čekala - a dost možná ještě větší.

Sama si ji pak časem zase ráda přečtu. Tedy až za pár let, až si ten děj nebudu moc pamatovat.

--
Sebastian Fitzek se narodil 13. října 1971 v Berlíně. Studoval práva, pracoval jako šéfredaktor a programový ředitel pro několik rozhlasových stanic v Německu. Jeho první velká zkušenost s psaním byla s Jürgenem Udolphem jako jeho spoluautor. Od roku 2006 píše psychologické thrillery a ze všech se staly bestsellery. Byly přeloženy do dvaceti jazyků a některé byly dokonce i zfilmovány. Od roku 2004 je ženatý, má tři děti a stále žije v Berlíně. Píše knihy a do novin a patří mezi nejúspěšnější německé spisovatele.

V Česku kromě Izolovaného vyšly knihy Lovec očí, Sběratel očí, Šílená hra či Zaklínač duší. V příštím roce by mu v češtině měla vyjít další kniha.

--
Michael Tsokos je německý soudní patolog řeckého původu. Od roku 2007 vede Ústav soudního lékařství v Charité – renomované univerzitní nemocnici v Berlíně.  Je autorem několika lékařských publikací a navíc se věnuje i literatuře faktu a beletrii. Thriller Izolovaný vydal jako spoluautor se Sebastianem Fitzekem v roce 2012 a o tři roky později se mu podařilo vydat vlastní román.

Knihu si můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Omega,
případně na webu či v knihkupectví Knihy Dobrovský.
Za poskytnutí recenzního výtisku opravdu moc děkuji nakladatelstvíOmega.
 

6 komentářů:

  1. Knihu jsem už četla, a byla parádní. Takovéto při kterých se nekoušu nudou mám ráda :-)
    Přeji pěkný den :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Výborná recenze :) Knížku jsem si zrovna tento týden přinesla z knihovny a už se těším, až se do ní pustím :)

    OdpovědětVymazat
  3. I když to není můj šálek čaje, rozhodně vypadá zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle knihu si chci rozhodně přečíst! Moc pěknou recenzi jsi napsala :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to na opravdu zajímavou a napínavou knihu. Něco pro mě :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)