úterý 22. prosince 2015

Šantaram

Místrovské literární dílo...
drsné, s tempem thrilleru.

Originální název: Shantaram
Český název: Šantaram
Autor: Gregory David Roberts
Nakladatelství: Kristián (Radioservis)
Počet stran: 750 s.
Rok vydání: 2015
Vazba knihy: Pevná
Druhé vydání.

Tentokrát nebudu hodnotit ani tak celkový vzhled obálky (respektive obálek, jelikož kniha je rozdělena celkově na tři knihy), jako rozdělení právě na tři knihy, čímž nakladatelství čtenářovi velmi pěkně šetří záda, případně ruce či rameno. Přece jen je jednodušší, když si s sebou do kabelky berete jednu dvou stě stránkovou knihu, než tu sedmi set stránkovou.


Abych pravdu řekla, lehce jsem se obávala, že mě kniha nebude bavit, že těch sedm set stran pro mne bude utrpením, ale jakmile jsem se začetla, už jsem dokázala horko těžko přestat. Maximálně když jsem se potřebovala něco poučit do školy. 

Poté, co jsem se ke knize zase vrátila (je jasné, že během jednoho dne jsem ji nepřečetla), mi ale dělalo problém se znovu začíst tak, jak se to stalo poprvé, což mě vážně moc mrzí.

V každém případě, kniha byla plná krásných myšlenek a citátů, které jsem si musela zatrhávat a snad poprvé
jsem využila i toho, že jsem si do knihy vlepila papírky. Ani jsem se nestačila divit a za chvilku byla vršek knihy papírky úplně oblepený.

Zaujalo mě, že se ve své podstatě jedná o autobiografický román - navíc román, který má být k roku 2016 zfilmován! O to víc mě bavilo číst o všech těch kulturních zvycích, které autor v knize popisoval. O tom, jak se všichni snažili držet spolu. To se mi moc líbilo a bylo to velice poučné.

Kromě toho, hlavní hrdina ani nebyl stoprocentně kladný a určitě měl své mouchy. Viz například to, že uprchl z vězení, prodával a bral drogy... přesto mu nikdo nebyl lhostejný (nebo jsem to z něho minimálně vycítila), dokázal pomoct, ale občas se k něčemu neměl. Zdráhal se. 

V této knize najdete tolik témat, že budete sami překvapeni, že na sebe tak báječně navazují.

Těžko se mi o ní píše recenze, jelikož je obtížné říct všechno, co v této knize najdete. Ano, je delší, ale pokud vás zaujme svým tématem, není důvod se do ní nepouštět. Jedná se o skvěle napsanou knihu, která si zaslouží vaši pozornost. Najdete v ní odpověď téměř na všechny otázky, co vás trápí.

Osobně ji hodnotím jako jednu z nejlepších knih, které jsem v letošním roce přečetla a jsem vážně ráda, že jsem se k ní dostala. Myslím, že vám ji mohu s klidným svědomím doporučit a na závěr si dovolím přidat jeden citát...

"Existuje typ štěstí, které spočívá jen v tom být na správném místě ve správnou dobu, určitá inspirace, která vás přiměje správně udělat správnou věc. Obojí se vám přihodí současně jen tehdy, když zbavíte své srdce ambicí, úmyslů a plánů; když se cele oddáte nazlátlému okamžiku kypícímu osudem."

 Za poskytnutí recenzního výtisku opravdu moc děkuji nakladatelství Kristián a Radioservis.
 

2 komentáře:

  1. O knize slyším prvně a podle toho jak o ní básníš, to vypadá na dobrou knihu. Rozhodně bych se po ní ráda podívala ale nejspíš bych si ji nekupovala. =)
    Jinak ten citát, co si sem dala je opravdu krásný.

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavá kniha, ale vůbec nemám ponětí, jestli by mě oslovila :) Každopádně docela láká :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)