sobota 21. listopadu 2015

Doctor Who a Silueta

Každý může být zbraň...

Originální název: Doctor Who - Silhouette
Český název: Doctor Who - Silueta
Autor: Justin Richards
Nakladatelství: Jota
Vazba: Pevná
Počet stran: 228 s.
Vydání první


Obálka je na rozdíl lazena do světlého tónu, což skvěle upozorňuje na to, že hlavním hrdinou bude nejnovější Doctor, kterého skvěle hraje Peter Capaldi (to, že to dokáže skvěle, zvládnu posoudit i z těch málo dílů, co jsem zatím zhlédla). Kromě toho tu máme Jenny Flintovou, Madam Vastru a Sontarana Stryxe. Jen tak letmo si pamatuji Madam Vastru, ostatní dva však ne.

Vespodu máme pak Siluetu v zátiší před Big Benem a cirkusovým stanem, a když se člověk podívá pořádně, dokáže zahlédnout i malé bílé origami ptáčky, kteří vlastně celou knihu provází.


U knih s tématikou Doctora Who je výhodou, že je dokážete přečíst (a porozumět), přestože jste neviděli nějak výrazně moc dílů. To se mi osvědčilo už u Dalecké generace, kterou jsem recenzovala ještě na starém blogu.

Stačí, když jste viděli pár dílů a máte nějaké ponětí o tom, kdo to vlastně Pán času je a co umí, případně co je to TARDIS a máte vyhráno. Pak už můžete spokojeně číst.

Doctor byl popsán vskutku podle pravdy a ne nadarmo mám právě tohoto nejraději. Navíc si s Clarou rozumí a pasuje jim to k sobě spolu. Čímž samozřejmě nechci naznačit nic romantického. Ale chvilkami mi přišlo, že byl v této knize Doctor takový nevýrazný a já jen pořád čekala, s čím přijde a kdy se tam konečně objeví.

Nicméně, ve své podstatě se mi kniha líbila, jen byla trochu mimo co se týče těch nových třech postav - Madam Vastry, Stryxe a Jenny. Minimálně o Madam Vastře vím, i když prakticky jen zdálky, takže tak. Myslím, že brzy napravím všechno to, co o Doctorovi Who nevím a na seriál se podívám. A i když říkám brzy, stejně nedokážu odhadnout, kdy.

Já vám tedy na závěr mohu tuto knihu jen doporučit. Zvláště pak v případě, že rádi sledujete Doctora Who, máte rádi Petera Capaldiho, Claru a výše zmíněnou trojici postav. Mně se kniha líbila. Celou dobu jsem při čtení očekávala, jak to všechno dopadne. Ano, měla jsem tušení a možná to i z části předvídatelné bylo, ale stejně mohu říct, že mě to překvapilo a zaslouží si to pozornost přinejmenším fanoušků tohoto seriálu.

Za poskytnutí recenzního výtisku opravdu moc děkuji Knihcentru.
 

2 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Nečetla jsem žádnou knihu o Doktoru Who ani neviděla seriál a trochu se za to stydím, přeci jenom je to podle mě docela známé. =D Mě to ale zatím nějak neláká, tak možná jednou.. =)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)