úterý 25. srpna 2015

Roční literární soutěž, 2. ročník - hodnocení za červen

Hodnocení za červen. Pro tentokrát nejspíš bez zbytečných okecávaček a tak. Zkrátka jen popřeji, abyste si užili čtení. :-)






Abych tak řekla pravdu, přijde mi, že to téma bylo docela jednoduché, kupříkladu v porovnání se srpnovým stoprocentně, ale přece si s ním někteří nevěděli vůbec rady. A tomu já nerozumím. Ne, nechtěla jsem, abyste psali o tom, jak se vám splnily sny, možná jen trochu zapojit fantazii. Třeba jako Anna Elizabeth Potterová, které se povídka obzvlášť povedla a vykouzlila mi úsměv na tváři.

Neříkám, že nikdo z vás tu fantazii (a inspiraci) nezapojil, ale celkově mi povídky přišly slabší, než co jsem od vás měla tu čest přečíst si za poslední půl rok.

A jaké, že bylo to téma? Splněné sny. No, a stejně jako obvykle, i nyní budou na prvních dvou místech ty, kdož vyhrávají a ostatní až posléze, seřazení podle toho, kolikátí svou povídku napsaly a hodily mi do komentářů odkaz.

Počet znaků: 6 366 znaků včetně mezer
Počet bodů: 10/10

Anotace:

Jsou Vánoce. Malá Alenka píše Ježíškovi. Přemýšlí, co si ze všeho nejvíc přeje. Je až udivující, že si nepřeje malou krabičku, které většina lidí říká mobilní telefon. Přeje si něco... mnohem krásnějšího.

Hodnocení:

Páni! To byla vážně krásná povídka. Už od začátku jsem se při ní musela usmívat. Ale abych tak řekla, když jsem viděla název povídky, bála jsem se, že budu číst další povídku, kde bude Alenka v Říši Divů. Mile jsi mě překvapila. Navíc malá Alenka byla vážně inteligentní holčička, získala si mě už jen tím, že jako mnoho jiných dětí nechtěla mobilní telefon, ale chtěla něco jiného.

Já… nějak nemám slov. Samozřejmě v dobrém slova smyslu. Krásná povídka. Sice na mě čekají ještě dvě, ale vážně bych si přála, aby se tvá povídka umístila na jednom ze dvou prvních míst. To je vážně jako splněný sen, což skvěle souvisí s tématem.


Karin - (Splněné sny)
Počet znaků: 16 160 znaků včetně mezer
Počet bodů: 9/10

Anotace:

Ailen si píše deník. Deník z jedné výpravy do malé rybářské vesničky, kam ho vzal otec, aby ho seznámil se ženou, s níž se setkal a s jejími dvěma dětmi. Dcerou a synem. A pak taky, aby chodili na ryby. Odhodí Ailen zábrany a spřátelí se Salliou? Nebo se jí bude dál, po svých zkušenostech, vyhýbat?

Hodnocení:

Karin jako obvykle se svou povídkou nezklamala, i když tentokrát mi hlavní hrdina připadal takový zvláštní. Nejsem si jistá, připadal mi takový jiný, než o jakých Karin obvykle píše. Vlastně mi ani nevadilo, že je povídka - jako již tradičně - delší. Zapnula jsem si ve Firefoxu zobrazení čtečky, takže se četla skvěle.

Já kolikrát opravdu nevím, jak hodnotit tvé povídky, Karin. Přijdou mi vážně dokonalé a přísahám, že až vydáš knihu určitě si ji koupím a pokusím se k ní dostat dřív, než k těm ostatním, neboť skutečně krásně píšeš. Tvůj styl psaní je… vhodný k vydání knihy. A tvůj pohled na svět je také jednoznačně úžasný.

Dokážu si představit, že by ti nakladatelství div neutrhalo ruce, kdybys jim některý ze svých příběhů poslala. No, a i názvy jsou jedinečné. Každopádně, až vyjde, budu první v řadě, kdo si ji koupí. :-)


Kristýna Kaderová (Snová realita)
Počet znaků: 3 847 znaků včetně mezer
Počet bodů: 7/10

Anotace:

Karolíně se zdá sen. Je na louce plné sedmikrásek. Nestalo se to poprvé, už mnohokrát se s tou loukou ve svých snech setkala. Jenže nedokáže přijít na to, proč se jí ve snech zjevuje. Stačí jedna volná hodina kreslení, aby přišla na všechno?

Hodnocení:

Když jsem začínala číst první odstavec, měla jsem trochu smíšené pocity, ale jakmile jsem se do povídky začetla, už jsem neměla žádné pochybnosti. Možná jen, že jsem se cítila trochu zmatená. Alenka v Říši Divů je moc pěkná pohádka a vím, že ses jí inspirovala. Líbilo se mi to, ale… ten konec! Ten otevřený konec by přímo prosil o to, abys tu povídku víc rozepsala a nějak slušněji dokončila.

Třeba když Karolína vpadla králičí dírou, nemusela by se objevit zrovna v Říši Divů, ale třeba na tebou vymyšleném místě, co myslíš?

Byla to pěkná povídka, ale znám od tebe lepší, tahle se mi zdála trochu matoucí… ale za to, že jsi mě poňoukala, abych to hodnocení konečně udělala, budu mírnější.


Katie (Splněný sen)
Počet znaků: 5 969 znaků včetně mezer
Počet bodů: 6,5/10

Anotace:

Maggie Donovan je bloggerka, která na blogu vystupuje pod přezdívkou Alex. Po letech blogování se jí podařila neskutečná věc. Chcete vědět jaká? Pak si zajisté přečtěte tento příběh.

Hodnocení:

Já teď upřímně nevím, co si mám myslet. Povídka mi nepřipadala úplně jako povídka. Při čtení jsem stále čekala na něco, co se hlavní hrdince stane, ale z dějového hlediska mi povídka přišla jaksi suchá. Nic pořádného se v ní vlastně nestalo. Katie napsala povídku (spíše článek na blogu) z pohledu Alex, tedy hlavní hrdinky této povídky, ale cosi tomu chybělo.

Nějaká pořádná zápletka, která čtenáři zamotá hlavu. I kdyby měla být romantická a Alex se do někoho zamilovala, čímž by to s Girl Online souviselo ještě víc, nevadilo by mi to. Bylo by to alespoň něco. Ale takhle… nějak si na povídku stále nemůžu udělat ten správný obrázek, zvláště kvůli tomu, že jsem v průběhu jejího čtení neustále na něco čekala.

Po pravdě mě povídka mírně zklamala. Očekávala jsem něco trochu jiného, což se nepovedlo. No, a mohu říct, že jsem od tebe dozajista v této soutěži četla lepší povídky.


Počet znaků: 4 030 znaků včetně mezer
Počet bodů: 8/10

Anotace:

Parta tří přátel sedí v pravou půlnoc na střeše jednoho z domů ve městě. Padá hvězda. Nebo to není hvězda? A není to jedno? Možná ano, možná ne, ale určitě je to naděje. Nebo také zkáza...

Hodnocení:

Stejně jako Anna, i Kelíns napsala moc krásnou povídku, akorát ten konec mi přišel takový matoucí a v tom jednom odstavci toho bylo naskládaného hrozně moc. Ale jinak má příběh jednoznačně krásnou myšlenku, kterou nesmím nechat bez odezvy.

P. S. Snad se na mě nikdo za mé hodnocení nenaštve (nepřeji si, aby na mě byli naštvaní všichni z Blog.cz, plně stačí Standa, který mě i po týdnu od toho zjištění, nepřestává překvapovat, ale o tom až jindy nebo také nikdy) a naopak vám to alespoň trochu pomůže. Tak to bychom měli. Hodnocení za červenec chci zveřejnit co nejdřív, jelikož ceny plánuji odeslat společně. :-) Mimochodem, už jsem se zmínila, že nesnáším, když mi počítač říká, že se nelze připojit k internetu a pak mi nejde ani zveřejnit tento článek? Jakoby někdo nechtěl, abych tak učinila. :-D
 
 
Ceny do soutěže věnovalo nakladatelství Fragment, kterému tímto moc děkuji. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)